السلام عليكم

Assalamualaikum..
Welcome to SyedZainAbhar's page...
Please leave your comments
I will reply it as soon as possible

Total Pageviews

Friday 29 June 2012

lelaki & kuali??


Pada kesempatan ini, ku memanjatkan syukur yang tidak terhingga kepada Sang Pengasih yang amat menyantuni hamba2Nya baik yang mukmin mahupun kafir.. tinggal beberapa minggu je lagi nak masuk bulan ramadhan yang saangat dirindui.. kali ni insya ALLAH, dapatlah ku berpuasa bersama keluarga yang tercinta.. sama2 berbuka puasa serta bertarawih.. bestnyeee :) .. ya ALLAH, sampaikanlah kami kepada ramadhan..

Duduk2 di rumah je sepanjang cuti ni agak membosankan aku.. setiap hari aku pergi ke gym, masjid dan taman rekreasi.. di rumah pula selain daripada membaca buku/e-book tentang pelbagai bidang yang ku minati, aku juga menulis blog, bermain ps3 dan juga belajar memasak dengan mak.. kalau sebelum ini aku hanya reti masak telur dan mi segera, kali ni dapatlah aku menambah menu masakanku yang lain dengan masakan2 asas seperti n.goreng, mi goreng, mi hailam, asam pedas dan kari(klu nk resepi, ley je,haha) after all, not bad la masakan aku.. orang cakap, asal boleh makan sudah.. tapi xdelah susah sangat sebenarnya.. yang penting, ada niat nak cuba kan?

So, what’s wrong with a guy cooking his own food?? Aku pun xtau la benda ni macam awkward sikit kan.. mungkin sebab mentality kot.. just a few la yang still berfikiran camtu.. dia orang fikir masak2 ni untuk orang pompuan je, dyorg xyah tau masak pon xpe.. t da kawin, bini jela yang kena masak, laki duk tengok EURO, haha.. pliz la, xmalu ker?? Korang rilek2 tengok bola yang sebijik 2, isteri2 korang penat memasak, pas2, t klu isteri berleter, marah pulak.. konon gentleman sangatlah tengok bola 2? Dulu saiyidina Umar yang jadi khalifah, sorang yang tegas, berani, kuat dan sangat hebat pon pandai nak respek bini dia.. xde la nak marah balik kalau isteri berleter.. nabi sendiri jahit baju sendiri kalu koyak an.. nak kata kita bz, nabi manusia paling bz kat dunia ni.. ley je wat keje2 umah 2.. xrendah pon martabat ‘kelelakian’ tu kalau laki 2 masuk dapur..

Btw, aku salute la guys yang ley masak ni sbenarnya, cam cool jer.. tapi bukan yang mengalahkan sotong lembutnye 2,haha.. yang 2 xcool langsung k.. kalau tengok reality show kat tv 2, ramai pulak yang lembut cm2..  ni just aku nye view la tentang dyorg.. well, masing2 ade pandangan sendiri kan.. actually, xbese 2lis blog dengan bahasa cmni, saje nak isi mase kosong .. perhaps cm lebey santai la.. pape pon, cube la blaja masak, xsusah pon, cube wat nasi gorg dlu, then proceed la dgn menu2 yang len.. kat utube pon bley, free je.. sebelum ni kne masuk kelas la bagai, skunk ley bkak utube, then carik je mne2 masakan yang diminati.. klu nak, seribu cara kan.. bley punye lah.. kre bonus la utk  laki yang pandai masak ni..

That’s all yg aku nk mrepek kali ni, haha.. pe yg bek 2 ambil la.. yg xbek 2 campak jaoh2.. 
almaklum la aku ni pun masih blaja lagi an.. xde ilmu sgt.. ni la pndgn aku yg bese2 je.. skadar ingin memperbaiki diri dan menyeru sahabat2 skalian...

No comments:

Post a Comment